logo 2.0

Cum se castiga alegerile in era digitala

1/10/2008

Articol aparut in BusinessStandard, editia din 1 octombrie 2008
Autori
: Antonia Tucheac, Valentina Deleanu

Consultantii politici prezenti la conferinta Politica 2.0, organizata de realitatea.net și InPolitics, sunt de parere ca mediul online poate fi decisiv pentru succesul unei campanii electorale. 


De cealalta parte insa, politicienii romani cred ca importante sunt contactul fata in fata cu oamenii și, nu in ultimul rand, promisiunile și chiar cadourile electorale. Phil Noble, fondator Phil Noble&Associates și PoliticsOnline, a declarat pentru Business Standard ca succesul deplin al unei campanii electorale este conditionat de utilizarea internetului. Chiar daca doar 50% dintre votantii romani sunt conectati la internet, specialistul american spune ca accentul ar trebui sa se puna pe contactul online cu tinerii, in prezent neinteresati de politica, dar care vor constitui electoratul de baza de peste cativa ani.

"Trebuie sa fii onest, sa fii deschis, sa experimentezi, și alegatorii vor vedea asta. Online-ul nu e o bagheta magica, dar este instrumentul prin care poti comunica și intelege oamenii la un alt nivel", a declarat Noble. Media digitala schimba politica, afirma Christian Passin, manager South-Eastern Europe in cadrul Academiei Politice a Partidului Popular din Austria. "Internetul are o influenta importanta. Politicienii și activiștii trebuie sa puna in mișcare instrumentele online, pentru a capitaliza oportunitatile in acest mediu nou și flexibil. Trebuie sa știe cum sa foloseasca internetul, pentru a obtine avantaj strategic și competitiv", a explicat specialistul austriac. In opinia acestuia, interactiunea devine tot mai importanta și, mai mult decat a putea asculta, poti asculta strategic. Una dintre metodele care se pot dovedi benefice pentru politicieni este, potrivit lui Viktor Szigetvari, managing director Szigetvari&Partners Communication, baza de date. "O baza de date sofisticata, pentru uz intern, cu cat mai multe informatii despre alegatori iti sporește șansele de a strange 50% +1 din voturi", a explicat acesta.


Ralf Guldenzopf, cofondator al companiei germane Blueberry Consulting și consultant in comunicare politica, a explicat pentru Business Standard ca cel mai important in comunicarea politica este contactul fata in fata cu oamenii, pentru a-i asculta și a vedea exact care sunt problemele ce ii framanta. In functie de feedback-ul acestora, politicienii trebuie sa-și stabileasca un mesaj foarte clar, penetrant. De asemenea, potrivit specialiștilor internationali prezenti la eveniment, importanta campaniilor nationale va crește, și acestea raman cele care creeaza cea mai mare parte a contactului cu alegatorii. Martin Cserba, cofondator al agentiei germane de marketing 101 Worldwide, observa ca, in Romania, votantii nu sunt utilizatori de internet. Pe langa faptul ca Romania este o tara a tv-ului, ea este și una a oamenilor "hiperconectati". Sfatul acestuia pentru politicienii romani este: "Nu intreba, doar asculta. Folosește tehnologia pentru a obtine opinii, interactiune. Nu incepe cu tehnologia, ci cu cine vorbești și ce vrei sa obtii". Pe de alta parte, politicienii romani participanti la dezbatere s-au aratat sceptici in ceea ce privește efectele comunicarii online in campania electorala.


Candidatul PNL la alegerile parlamentare, Adriana Saftoiu, a aratat chiar ca pentru alegatori conteaza doar "sacoșa și plicul cu bani". "In era digitala alegerile se caștiga cu sacoșa și plicul. Toti pluseaza, important e cine da mai mult", a comentat Saftoiu.


Sfaturi

* Stabilirea unui mesaj clar, penetrant
* Alcatuirea unei liste clare de sarcini
* Mesajul trebuie sa fie mai presus de tehnologie
* Audienta trebuie sa ramana un reper
* Focus pe interactiunea cu alegatorii si pe creativitate
* Focalizare pe media gratuita (retele de socializare, bloguri etc.) si mai putin pe cea contra-cost
* Monitorizarea opiniilor suporterilor si donatorilor si identificarea liderilor
* Combinarea social media cu focus grupuri si sondaje
* Sursa: Politica 2.0

 

SURSA: Business Standard


Speakeri

Invitat special

Phil Noble

Preşedinte Phil Noble & Associates
Fondator PoliticsOnline
(Statele Unite)

Julie Barko Germany

Director Institute for Politics, Democracy & the Internet
(Statele Unite)

Viktor Szigetvári

Managing Director Szigetvári and Partners Communication INC
(Ungaria)

Christian Passin

Manager South-Eastern Europe, Academia Politica a Partidului Popular Austriac
(Austria)

Ralf Güldenzopf

Co-fondator Blueberry Consulting
Consultant comunicare politica
(Germania)

Meus van der Poel

Consultant politic
(Olanda)

Eveniment sustinut de

Organizatorii evenimentului